Saturday, September 11, 2010

kasihnya Allah padamu

salam ukhuwah

lumrah manusia yang lemah , setiap yang hidup akan pasti merasai kematiaan, hanya masa dan tempat belum kta ketahui. dalam kesibukan kita menyambut lebaran dan meraikan kemenangan berpuasa selama sebulan ini, hari ini 2 Syawal 1431 h, seorang mahasiswa, mujahid, mujaddid, telah dipanggil mengadap Allah Rabbul Jalil di kediamanya. beliau adalah al-marhum Nik Hafreez b. Ghazali merupakan mahasiswa tahun akhir kuliyyah pendidikan UIAM.

mendengar berita ini amat mengejutkan kami semua terutama warga instedian yang selalu melihat dan bertembung dengannya di insted. pemergiaan beliau merupakan kehilangan yang besar buat kami semua di bumi UIAM. beliau antara orang yang sangat lantang memperjuangkan isu-isu berkaitan mahasiswa selain merupakan bekas pimpinan Maaruf Club dan BEDSA ( society utk pelajar pendidikan).

sama-sama kita sedekahkan al-fatihah buatnya. moga pemergiaan di rahmati dan menjadi iktibar besar buat kita untuk persiapkan diri kita pula untuk menghadap Allah pada waktu dan tempat yang menjadi rahsia Allah di Lauh MahfuzNya.

al-Fatihah.

No comments: