Thursday, November 4, 2010

Muhasabah penggerak haraki

KEPUTUSAN RASMI PRK GALAS DAN BATU SAPI

berikut merupakan keputusan rasmi yang telah diumumkan selepas berlansungnya pilihanraya kecil di Dun Galas dan Batu Sapi pada hari ini. kedua- duanya memihak kepada BN. jika ini pilihan rakyat yang tepat untuk masa depan mereka, maka yang lain perlu menerima dengan sebaiknya.

muhasabahlah diri kita, niat kita, cara gerak kita dan sebagainya, takut- takut ia merupakan salah satu penyumbanga kepada kekalahan tersebut. menang dan kalah adat pertandingan, tetapi kita perlu mengambil iktibar daripada apa yang telah berlaku sebagai pengajaran masa akan datang...

jangan luntur semangatmu wahai pejuang, kerana perjuangan kita belum selesai. kita berjuang bukan kerana manusia tetapi kerana Allah yang Esa. yakin lah dengan janjiNya yang tidak pernah lupa akan hambaNya yang sabar...kukuhkan saff kita untuk bertempur semula..

BATU SAPI

Barisan Nasional hari ini berjaya mempertahankan kerusi parlimen Batu Sapi miliknya dan berjaya merampas kerusi DUN Galas dari PAS.

Di Batu Sapi, calon BN dari parti PBS, Datin Linda Tsen mendapat 9,773 undi dan berjaya mengekalkan kerusi yang dimilik mendiang suaminya, Datuk Edmund Chong.

Calon SAPP yang juga presiden SAPP, Datuk Yong Teck Lee hanya mendapat 2,031 manakala calon PKR, Ansari Abdullah pula mendapat 3,414 undi. Majoriti yang diperolehi oleh BN adalah 6,359 undi. Undi rosak pula adalah 372.

GALAS

kerusi Galas pula, BN menang dengan majoriti 1,190 undi. PAS hanya mampu mendapat 4,134 undi, berbanding BN yang mengaut 5,324 undi. Terdapat 132 undi rosak pada pilihan raya kali ini. (sumber: malaysiakini).

~jiwa sufi, minda haraki~

No comments: