Friday, December 17, 2010

N5 DUN Tenang


salam...


kesibukan semua jentera membuat persiapan untuk pru ke 13 perlu di tukar semula moodnya kepada satu lagi rentetan pilihanraya kecil kali ke 14 selepas pru 2008 di N5 Dun Tenang.

PRK ini berlaku di sebabkan kematiaan penyandangnya Sulaiman Taha yang kembali ke rahmatullah pada pukul meninggal dunia pada 1.10 pagi di Hospital Ampang Puteri di Kuala Lumpur berikutan komplikasi akibat penyakit diabetes.

pilihanraya ini di jangka berlaku dalam bulan Januari akan datang. maka, satu lagi tumpuan khusus akan di berikan untuk melihat kemampuan parti-parti masing-masing menawan hati rakyat sebelum pru ke 13 yang semakin hampir. kemenangan atau kekalahan pada kali ini akan menjadi kayu pengukur kemampuan masing-masing mengekalkan kerusi masing pada sesi akandatang.

suasana politik Malaysia menampakkan sedikit perubahan walaupun masih ada lagi yang mengambil jalan tengah untuk tidak melibatkan diri dan juga di pengaruhi oleh pelbagai medium serangan propaganda dan sebagainya.

masyarakat yang semakin matang sudah mampu menilai kemampuan parti-parti yang dipercayai untuk membawa suara2 mereka di parlimen dan menjaga kepentingan mereka dengan sebaiknya.

membina perubahan politik negara...

No comments: