Thursday, November 24, 2011

aduhai mujahidah


Realiti hidup seorang mujahidah yang tak pernah di hidangkan kesusahan. Ada duri dalam kasutnya, ada ular yang bisa mematuk dalam perjalanan, ada hadiah yang menawan yang di tawarkan. Tapi wahai mujahidah, apa yang anda inginkan??? Adakah hilangnya semua kesusahan itu, mendapat keselesaan atau redha Allah yang di dambakan? Hasbunallahu wanik’mal wakil.

Maksud firman Allah : “Janganlah kamu merasa lemah dan sedih, sesungguhnya kamu paling tinggi darjatnya, jika kamu beriman”. Allah akan menguji manusia untuk mencari antara hambaNya yang paling bertaqwa. Banyak n tingginya ganjaran yang Allah tawarkan buat hambaNya yang bertaqwa. Apalah sedikit ujian jika di bandingkan ujian yang di terima Rasululllah dapar menyebarkan dakwah. Sedikit ujian sudah merasa lemah. Bagaimana hendak menjadi umat Rasulullah yang terbaik ni. Mata rantai perjuangan yang takkan pernah mengalah sehingga nyawa menjemputnya pulang menemui KekasihNya yang Agung.

Teruskan perjuangan menegakkan syariatNya, agar Islam yang di bawa oleh Rasulullah kembali di julang tinngi sebagai Agama yang menjanjikan kebaikan kepada semua umatNya. Agama yang membawa hambanya ke jalan yang Allah redhai.

Binalah kekuatan dalam dirimu dengan alunan Kalam Agung, zikir yang tidak pernah putus, tawakal yang tinggi pada Rabbi KekasihMu, bercinta lah denganNya di sepertiga malam, agar cinta yang tumbuh itu kekal utuh untuk mengharungi segala ujian dalam perjalanan bertemu kekasihMu. Betapa wanginya haruman Jannah yang di janjikan apabila tiba di sana.

Hati-hati dengan ujian dalam perjalanan, bisikan Iblis yang merosak hati dan akalmu untuk menjadi golongan sesat dan balasan azab pedih akan di terima bila tiba di sana nanti. Bersahabat lah dengan golongan yang boleh memimpinmu ke arah jalanNya, jauhlah berkumpul dengan mereka yang menyesatkanmu. Moga sedikit usaha dalam dakwah ini memberi sedikit cahaya penyuluh untuk mencari butiran cinta hiasan bukti kasih dan cintaku pada Kekasih Agung, Rabbul ‘Alamin. Amen. Moga Allah perkenankan.

No comments: