Thursday, February 18, 2010






salam ukhuwah...





taklifan tanggungjawab dan amanah adalah satu bebanan yang sangat berat
ia memerlukan kekuatan dalaman dan luaran untuk laksanakannya
kesedaran tentang perlunya laksanakan amanah ini sebaiknya perlu selalu disematkan dalam diri, agar diri ini tidak terlalu lalai dan leka dengan taklifan yang di serahka kepada diri masing-masing. Allah adalah rujukan utama untuk mengumpulkan kekuatan dan tempat mengadu segalanya. titsan airmata menjadi bukti kelemahan diri ini, dengan rendah diri mohon kekuatan dari Yang Maha Perkasa.
sungguh diri ini lemah dan tidak berdaya, tetapi dengan bersandarkan janjiNya, ku teruskan jua berbekalkan cinta padaNya untuk bertemu denganNya di sana nanti. cinta yang di sandarkan padaNya moga menjadi pemangkin semangat juang diri ini.
diri ini juga perlu berubah ke arah yang lebih baik, mencari ilmu yang bermanfaat, hargai masa sebaiknya. agar setiap amalan dan gerak laku menjadi titisan mutiara sebagai hamparan di syrga nanti. emosi kadang-kadang menguasai diri yang di acukan oleh syaitan yang datang menguji keteguhan hati . tetapi ia perlu di lawan segera agar kita tidak tumpas dengan pujukannya. jiwa manusia yang sukakan keseronokan dan maksiat ini, perlu kita tatih dan didik ke arah ketuhanan dan pengabdian kepadaNya.
Ya Allah, teguhkan semangat diri ini, pujuk ku dengan janjiMu, agar ku tidak tergelincir dari jalan ini. agar hidup dan mati ku adalah berjuang di jalanMu.



~jiwa sufi, minda haraki~




No comments: