Tuesday, October 26, 2010

....???


salam ukhuwah....

serabut, pening, gusar, keliru, marah, sabar.. dan pelbagai lagi perasaa tak tergambar dengan tulisan. sukarnya meniti hidup di akhir-akhir sem ni. teringat mak n ayah kat umah. rasa macam nak balik ja. tinggal seketika masalah yang berlegar di sekeliling ku. susahnya nak puaskan hati semua orang. nak jaga hati semua orang agar tenang dan berbaik- baik sesama kita. tapi sebaliknya berlaku...

sesekali rasa berputus asa dan mahu lari jauh dari tempat ini. mencari ketenangan dan tenteramkan hati yang kecamuk ini. tapi kenangkan perjuangan Rasulullah yang menghadapi ujian yang lebih hebat dari diri ini, sy seolah-olah malu untuk berjumpa baginda. takut sy menjadi seorang umatnya yang x kental hadapi ujian. sedangkan Rasulullah, seorang utusan Allah berhadapan tuduhan, dan ugutan bunuh oleh musyrikin Mekah, tetapi baginda tetap teguh dan yakin dengan dakwah yang di bawa sehingga sampai kepada kita nikmat Islam itu. terima kasih Ya Rasulullah. Allahumma Solli 'Ala Muhammad wa 'ala aalihi wa Sahbihi wassalam.

Ya Allah, hamba ini pohon kekuatan dariMu, moga diri ini terus kuat untuk membawa syiar Islam di bumiMu ini. berikan daku kekuatan dan semangat yang kental agar x mudah jatuh dengan sedikit ujian. teguhkan semngat hambaMu ini hingga ke akhir hayatku. suburkan kembali butir-butir ukuhuwah kami yang mulai gugur. hubungkan kembali tali persaudaraan kami ya Allah.. moga najah kami dunia dan akhirat..

No comments: