Friday, October 22, 2010

Discover the Beauty of Islam


salam ukhuwah....

sedikit perkongsian dari untuk anda semua.

"alah bisa tegal biasa". pepatah ini kerap kali kita dengari dan terbaca di mana- mana sahaja. yang membawa maksud, sesuatu benda yang baru dan sukar akan menjadi mudah apabila seringkali kita lakukan. perumpamaan ini boleh juga kita kaitkan dengan situasi yang berada di sekeliling. kebatilan apabila kerap kali di paparkan dan dilakukan akan menjadi kebiasaan dan sukar untuk di ubah walaupun hakikatnya adalah kesalahan yang nyata.

baru-baru ini, kita di dedahkan dengan satu festival pakaian Islam yang dikatakan akan mempamerkan pakaian Islam, tetapi hakikatnya di sebaliknya. penggunaan nama Islam seolah-olah untuk megaburi mata masyarakat sahaja. para model memperagakan pakaian yang tidak menunjukkan identiti seorang Islam. penggunaan satu tulisan arab "muhammad" yang di terbalikkan pada baju seorang model yang tidak menutup aurat itu, menunjukkan satu imej yang tidak baik kepada Islam itu sendiri. Allah telah berfirman dalam surah annur ayat 31 yang bermaksud:"dan katakanlah kepada para perempuan yang beriman,agar menjaga pandangannya, dan memelihara kemaluannya. dan janganlah menampakkan perhiasannya melainkan yang biasa nampak. dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudung ke dadanya.."

siapa yang perlu naikkan 'izzah Islam itu melainkan kita sebagai umat Muhammad. jangan kebiasaan yang telah di paparkan menyebabkan kebenaran yang sepatutnya di laungkan terbantut di situ sahaja. salah tetap salah walau sebesar mana jawatan yang kita pegang. golongan yang faham agama dan 'arif dalam bidang ini seharusnya mengambil langkah sewajarnya. setiap apa yang kita lakukan akan di nilai oleh Allah walaupun hanya sekadar usaha yang kecil.

Islam telah mengariskan syariat yang indah untuk umatnya yang terselit pelbagai kelebihan di sebaliknya. mengapa kita hendak memilih cara yang lain yang jauh dari ajaran Islam. takutlah kita akan azabNya yang pedih. taubatlah kita sentiasa, kerana manusia tidak pernah lepas daripada melakukan dosa. perjalanan kita masih jauh, jangan kita mudah tertipu dengan dunia yang akan melambatkan perjalanan kita, sampai tertinggal dalam pelayaran akibat mengutip nikmat yang sementara di dalamnya.

Discover the beauty of Islam.

No comments: